пʼятницю, 30 жовтня 2015 р.

Використання дидактичних ігор на уроках англійської мови у початкових класах


        Сьогодні основним принципом сучасного педагога є не лише цілеспрямована дія на кожного учня, його особистісні установки, але і оптимізація навчальної діяльності учнів. Велику допомогу у цьому надають дидактичні ігри. Вони активізують навчальний процес та у порівнянні з традиційною формою проведення занять мають ряд переваг.

      Останнім часом у педагогіці відбувається перелаштування практики та методів роботи- зокрема все більш широкого розповсюдження набувають різного роду ігри.

     В першу чергу впровадження у практику ігрових методик прямо пов’язано із рядом загальних соціокультурних процесів, спрямованих на пошук нових форм соціальної організованості та культури взаємостосунків між учителем та учнями. Необхідність підвищення рівня культури спілкувння учнів у дидактичному процесі диктується необхідністю підвищення пізнавальної активності учнів, стимулювання їх пізнавального інтересу.

     Перебудовні процеси, що зараз відбуваються у країні, охопили всі сфери нашого життя- розширились контакти із зарубіжними країнами, з'явилась можливість спілкування з іншими народами на всіх рівнях (міжнародні зв'язки, туризм, обмін учнями та студентами тощо). Це у свою чергу викликало необхідність вивчення іноземних мов. Спілкування з людьми будь- якою мовою вимагає великого словникового запасу, який накопичується протягом декількох років. Звідси виходить, що вивчати мову слід починати із раннього дитинства.  Це викликало у педагогів пошук нових  прийомів, що дозволяють дітям ефективно та якісно, та з інтересом вивчати іноземну мову. Враховуючи той факт, що інтерес- це найкращий стимул до навчання, необхідно намагатись використовувати кожну можливість, щоб розвантажити дитину за допомогою  ігрової діяльності під час навчання мові.

    Застосування гри на уроках англійської мови сприяє комунікативно- діяльнісному характеру навчання, психологічній спрямованості уроків на розвиток  мовно- мисленнєвої діяльності учнів засобами мови, яка вивчається, оптимізації  інтелектуальної активності учнів у навчальному процесі, комплексності навчання, інтенсифікації його та розвитку групових форм роботи. Всім відомо, що легшее піддається запам'ятовуванню те, що цікаво, а цікавим буває те, що захоплює та не викликає набридання.  В захоплюючій ігровій формі можна відпрацювати та повторити навчальний матеріал, значно поповнити свій активний словниковий запас, отримати та закріпити навички правильного написання англійських слів.

     Гра- величезний стимул у досягненні успіху там, де іноді виявляються неефективними багаточисельні традиційні вправи. Урок може стати незабутньою подорожжю в світ англійської мови, дати можливість не лише сильним, а й слабкішим учням проявити свій творчий потенціал. Навіть самий незначний успіх- це великий крок на шляху пізнання.

      Гра може використовуватись для зняття монотонності при відпрацюванні мовного матеріалу та для активізації мовленнєвої діяльності учнів. Дуже корисно віддавати пріоритет роботі учнів у парах та групах, всіляко підтримуючи прагнення учнів спілкуватися англійською. Щоб підтримувати постійний інтерес до предмету, слід використовувати незвичайні форми уроків, методи та прийоми, що змушують дітей активізувати свої знання в різних ситуаціях- дидактичні ігри у цьому дуже допомагають.

       Для кращого запам’ятовувння слів корисно застосовувати римівки та пісеньки, шаради, лексичні казки. Також учням дуже подобається завдання такого типу: вчитель говорить слова українською мовою, учні перекладають їх англійською та підкреслюють букви, на які вказує вчитель. Із цих літер виходить слово, яке зазвичай дуже добре запам’ятовується. Такий вид вправ дає можливість перевірити засвоєння  пройденої лексики та познайомитись із новим словом, і краще використовувати такі завдання при переході від однієї теми до іншої, адже така перевірка знань набагато цікавіша та ефективніша, ніж диктант чи контрольна робота.

      Дуже гарний метод вивчення мови через рухи- використовуються ритмічні  вірші з показом слів. Діти рухаються та зображують те, що кажуть- співставлення рухів та слів дає більш глибоке осмислення та  запам’ятовування лексики, крім того, учні із задоволенням їх вивчають.

        Використовуючи гру як метод навчання, вчитель має бути впевненим у її доцільності, має визначити цілі гри у відповідності із завданнями навчального процесу. Навчальні ігри мають складати систему, що передбачає їх певну послідовність та поступове ускладнення. Учасники гри мають бути забезпечені  методичними матеріалами,  ігровими завданнями, інструкціями, навчальними матеріалами тощо.  Використовуючи у своїй роботі дидактичні ігри, вчитель має розуміти ці вимоги. Вчитель повинен постійно удосконалювати процес навчання , що дозволяє дітям ефективно та якісно засвоювати програмовий матеріал. Тому так важливо використовувати ігрові моменти та гру на уроці. Адже застосування ігор компенсує інформаційне перевантаження і організує психологічний та фізичний відпочинок.

     Якщо знайти правильний підхід, навчання із важкої та стомлюючої необхідності може перетворитись у захоплюючу подорож у світ іноземної мови. Одним із таких підходів є гра- найсильніший фактор  психологічної адаптації дитини в новому мовному просторі, який може вирішити проблему природного входження дитини у захоплюючий  світ мови. Адже достатньо подивитись у щасливі очі своїх учнів, які виходять з уроку, щоб зрозуміти, що ти на правильному шляху і потрібно рухатись далі у тому ж напрямку, щоб не пропала радість в очах, та не зник інтерес учнів до предмету.

 

Немає коментарів:

Дописати коментар